Sen när dricker du kaffe?

Kände för att göra ett inlägg såhär på natten haha, so here we go.
Vad är grejen med Starbucks? Jo, kaffet och jag kan inte säga om de har bra kaffe där eller inte, för jag dricker inte kaffe och har inga planer på att börja dricka kaffe heller. Men på riktigt, är det såå speciellt kaffe där? Vissa säger ja, vissa säger nej. Jag kan säga att den varma chokladen inte var något speciellt och grädden på var... nah... Men ja, det funkar och jag är ganska säker på att jag kommer gå dit flera gånger.
Men iaf, vad jag vet är att mer än hälften av alla som går dit nu, går dit bara för att ta kort på sin mugg med sitt namn på och så lägger de ju såklart upp det på facebook också. Man ba wow, känner du att du har gjort något stort här i livet nu? Vet inte om de kanske tror att de är rikebarn bara för att de har köpt en cappuccino på Starbucks för 40 kr, men något är det. Bara så ni vet, så bryr sig inte någon om du har varit på något cafe över huvud taget... eller jo, kanske om du har någon läskig stalker, men det får vi hoppas att du inte har.
Varför ska alla börja dricka kaffe nu bara för att Starbucks har öppnat? Jag ska spara min kaffeoskuld, blir kanske av med den senare i livet, vi får se. Vill inte börja dricka kaffe bara för er vuxna där ute som säger "Ja, men vänta några år så kommer du också börja dricka kaffe!" när man frågar de varför de dricker kaffe. Faktiskt inget lockande tycker jag. Det luktar inte gott, ser inte gott ut och man luktar inte gott. Man luktar ju inte bajs, men ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0