Disney

Jag älskar disney! Bättre filmer finns inte, seriöst!
Jag, min bror, hans flickvän och min mamma satt och kollade på Snövit och de sju dvärgarna och Törnrosa igår. Var jättelängesen jag såg dom filmerna! Fick riktiga flashbacks när jag kollade på dom haha. Men när jag satt där och kollade på filmerna så tänkte jag på några saker.
1. Har ni tänkt på att Snövit bor mitt i skogen i ett hus med 7 st kortväxta typ 60åriga män? Och inte bara det, dom alla har en crush på henne typ... pretty nasty huh?
2. När Snövit är död så har dvärgarna henne i en glaskista i ett år! Yes, ett år! Fatta vad äckligt! Ja, jag vet att det är tecknat och så, men ändå! Hon borde väl typ börja ruttna och lukta osv?
3. När prinsen äntligen har hittat Snövit så är hon död och har varit det i ett år. Ändå går han fram och kysser henne... Euw, I say euw!
Och i Törnrosa, har ni tänkt på att:
1. "häxan" där påminner väldigt mycket om hon i Snövit som säger "spegel, spegel på väggen där".
2. Prins Filip är typ 10 år äldre än Törnrosa. Så en en 26 åring blir kär i en 16 åring som han "träffade en gång i en dröm" och en minut i skogen...? jaha...
3. Hon ska ju sticka sig i fingret på sin 16e födelsedag och just den dagen väljer féerna att berätta allt och återvända till slottet. Om dom hade väntat med att säga nåt tills nästa dag så skulle Törnrosa aldrig stuckit sig på fingret... Smartiepants!
Men annars var filmerna bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0