Det heter "gilla" av en anledning

Jag ska inte ens fråga "är det bara jag som stör mig på folk som skriver 'Gilla min profilbild' på facebook", för jag vet att jag inte är den enda. När någon skriver så till mig så tänker jag:
1. Don't you dare tell me what to do!
2. Jag gillar din profilbild om jag vill, inte om du vill.

Vet inte om ni har märkt det så heter det gilla. Gillar jag bilden eller statusen eller vad det nu är, så trycker jag väl antagligen på gillaknappen. Gillar jag den inte, så trycker jag inte på knappen. Svårare än så är det inte!
Det är typ samma sak att gå fram till någon och säga "Säg att jag är fin". Man ba Om du säger så, så är det större chans att jag inte gillar den överhuvudtaget, även fast jag hade gjort det om du inte hade sagt något.

Har som sagt tröttnat på facebook. Känns som att det bara är jag och mina kompisar som har det för att hålla kontakten med folk och chatta med folk osv, inte för att lägga upp bilder på sig själv och tigga gillningar för att det ska se bra ut och man vill se, I don't know, populär ut. Asså just stop it! Fatta what a waist of time! Min tid är dyrbar och jag tänker inte lägga den tiden på att försöka få så många gillningar på fb som möjligt. Just saying...


man ba pfft, nah!

Kommentarer
Postat av: Underbara bakverk

Min dröm är att bloggen ska bli kokbok. Därför gör jag nu en undersökning för att se vad folk gillar.



Vad äter du helst för kakor!



Massa kärlek <3

2012-05-13 @ 16:06:30
URL: http://underbarabakverk.blogg.se/
Postat av: Haidi Jakobsson -

Hoppas du haft en skön helg :)



Se gärna inte detta som reklam, tänkte bara tipsa om att jag säljer proffsiga bloggdesigner BILLIGT. endast 150kr, tidigare 300kr. Kan göra exakt allt, kolla bara min blogg och under kategorin "bloggdesigner" där du kan se mina tidigare verk :) Mejla mig vid intresse!

2012-05-13 @ 22:59:45
URL: http://haidisblog.se
Postat av: QWERTY

WORD OF WISDOM! THUMBS UP

2012-05-13 @ 23:17:46
URL: http://qwerty.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0