Tack google

Igår läste jag en bok på engelska i... över 3 timmar. Mhm, jag höll på att dö! Den tog aldrig slut!
Det fanns vissa ord som jag inte fattade så därför skulle jag slå upp orden. Jag skojar inte, typ 50% av alla gånger jag sökte på ett ord hände detta:

Okej, jag vet att ni inte ser någonting typ, men jag sökte "streewise" på engelska. Det översattes till "streetwise", på svenska. Tack för hjälpen, google translate. Tack!

En annan sak som kom upp när jag sökte på ett ord var:

Det står "zonked" i engelska rutan och "ASBERUSAD" i svenska rutan. HAHAH, vilken översättning. Inte bara berusad, inte heller bara asberusad, inte väldigt berusad eller liknande, utan ASBERUSAD!

Kommentarer
Postat av: viki

hahah ASBERUSAD!

2012-03-10 @ 08:51:02
URL: http://vikzan.spotlife.se
Postat av: rebecka

vad händer idag? Kram! :)

2012-03-10 @ 14:55:19
URL: http://bexstyles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0